remmen 

 

 Home

 Motor

 Aandrijving

 Carrosserie

 Extra's

 Foto's

 Links

 Contact

 Unimog

De schijven voor zijn gebruikt van een Opel Rekord 2.2E,dus geventileerde schijven. De remklauwen zijn van een Volvo 240 met gekoelde schijven, deze hebben 4-remzuigers van 38 mm. Het nadeel van de Volvo klauwen is dat deze 2-remleiding aan sluitingen hebben,zie foto, daarvoor heb ik de T-stukjes die op de achteras zitten gebruikt.

remmenvoor1 De Volvo remklauwen.

remmenvoor2.JPG (53202 bytes) De remleidingen zoals ze nu gemaakt zijn met het T-stukje.

De hoofdremcilinder is van een Senator/Monza en heeft een diameter van 23mm. Deze past alleen op een 6-inch rembekrachtiger (de kleine ATE bekrachtiger) van een C-kadett. Bevestigingspunten van de cilinder op 6-cm.

Op de achteras zijn schijfremmen gemonteerd. Voor dit remsysteem heb ik zelf de houders om de remklauwen aan de achteras te monteren ontwikkeld. De remklauwen, de schijven en de handremkabel komen allen van een en de zelfde auto. Het zijn allemaal componenten van Opel. Alleen de houders en de vulplaten zijn zelf ontwikkeld. Er is wel een verstelbare remdrukregelaar nodig omdat de auto anders achter te hard  gaat remmen. Het nadeel van dit remsysteem is dat het alleen in een 15-inch wiel past. Ik heb nog een ander systeem ontwikkeld wat ook past in een 13-inch wiel. Beide remsytemen zijn eenvoudig te monteren. Hierbij nog wat fototjes van het remsysteem.

De houder

Het complete houder montage setje.

Het complete systeem gemonteerd op de achteras.

Het andere remsysteem.

Op de andere achterassen van de C-Kadett is eventueel ook een zelfstellend remtrommelsysteem te monteren i.p.v. het remsysteem met stelnokken(die altijd vast zitten). Als daar vragen over zijn stuur even een mailtje. Het is zeer eenvoudig aan te passen.